1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Home › Forums › Vragen over FTD › Onrust
Ik heb dinsdag een gesprek met psycholoog en arts over de toenemende onrust bij mijn man. Hij zit sinds een jaar in een zorginstelling voor jong-dementie, is net 60 jaar en erg sportief.
Hij kan prikkels steeds moeilijker verwerken blijkbaar. Hij humt veel, snuift met z’n neus steeds of slaat op z’n benen. Hij heeft veel bewegingsdrang en nu willen ze hem beperken hierin. Ook willen ze dat hij niet meer naar de vuur heb altijd leuke muziekmiddag gaat. Dan is hij enorm explosief, maar geniet zo enorm.
Mijn gevoel zegt dan : fietsen, wandelen en tennissen zorgt ervoor dat z’n onrust eruit kan. Maar volgens hun is het juist hoe meer prikkels, hoe onrustiger. Dus deze voor hem zulke leuke activiteiten “afpakken”. Ik heb daar enorme moeite mee. Of anders praten ze over evt medicatie.
Heeft iemand nog tips en ervaring hierin mssch? Dinsdag heb ik dat gesprek en wil me beetje voorbereiden. Ik hoor het graag van jullie.
Alvast mijn dank,lieve groetjes en fijne zondag x
FTD Lotgenoten draait volledig op vrijwilligers en heeft geen vaste inkomsten. Uw bijdrage zorgt ervoor dat wij kunnen blijven opkomen voor mensen met FTD en hun naasten
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren. We gaan ervan uit dat u hiermee akkoord gaat, maar u kunt zich afmelden als u dat wilt. Lees meer
Naam | Domein | Doel | Vervaldatum | Type |
---|---|---|---|---|
__wpdm_client | www.ftdlotgenoten.nl | Cookie voor de downloaden van bestanden | 55 years | --- |
wpl_user_preference | www.ftdlotgenoten.nl | WP GDPR Cookie Consent Preferences. | 1 year | HTTP |
YSC | youtube.com | YouTube session cookie. | 55 years | HTTP |
---|---|---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | youtube.com | YouTube cookie. | 6 months | HTTP |
VISITOR_PRIVACY_METADATA | youtube.com | Google (Youtube) marketing | 6 months | --- |
__Secure-ROLLOUT_TOKEN | youtube.com | Youtube marketing cookie | 6 months | --- |
---|---|---|---|---|
_ga_ERL92G4S53 | ftdlotgenoten.nl | Google Universal Analytics long-time unique user tracking identifier. | 2 years | --- |
_ga | ftdlotgenoten.nl | Google Universal Analytics long-time unique user tracking identifier. | 2 years | HTTP |
---|---|---|---|---|
NID | google.com | Google unique id for preferences. | 6 months | HTTP |